Kadayıflı Muhallebi

Hafta sonuna girerken sıcak günlerde ağır gelmeyen, hafif bir tatlı tarifi yakışır değil mi? Bugün yine yapımı çok kolay ama bir o kadar da hafif , tatlı krizine birebir gelen ve misafirlere de gönül rahatlığıyla sunabileceğiniz bir tarif vereceğim. Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:

1 kilo süt
1 bardak un
1 bardak şeker
1 paket krem şanti
150-200 gr. kadayıf
İstenilen miktarda ceviz

Hazırlanışı:

Kadayıf bir tavada rengi dönünceye kadar kavrulur.(Kavurma işlemini fırında da yapabilirsiniz).
Diğer tarafta muhallebi hazırlanır. Muhallebi ılınınca içine bir paket krem şanti dökülür ve iyice karıştırılır. Kullanılacak kabın altına kavrulmuş kadayıf yayılır. Üzerine muhallebinin tamamı dökülür. Buzdolabına konulur ve iyice soğuması beklenir. Soğuduktan sonra servis öncesi kalan kadayıf üzerine yayılır ve kadayıfın üzerine de dövülmüş ceviz serpilir(ben çok ince dövülmüş ceviz sevmediğim için cevizleri iri parçalar halinde serptim)

AFİYET OLSUN

May 28, 2010. tatlı.

20 Comments

  1. Fuat Gencal replied:

    Ellerinize sağlık. Çok leziz bir görüntüsü var .

    Saygılar.

  2. Eylem replied:

    ellerine saglık.

  3. Gökce replied:

    bende ki muhallebili kadayıf da yeni bitti:) perşembe gelen misafirime yapmıştım da. sevgilerle

  4. Hülya replied:

    Özellikle yaz için ideal bir tatlı. Hem sunumu güzel, hem lezzeti.
    Harika görünüyor.

  5. derya replied:

    Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
    lık öpüyorum…

  6. Gönül replied:

    hımmmm muhallebili kadayıfı görünce yemekteyiz yarışmasında yaptığım aklma geldi bende yarışmada bu tatlıyı yapmıştım pek severim ellerine sağlık hayatım nefis görünüyor…sevgilerimle öpüyorum

  7. Ekin Mutfagi by Elif replied:

    Ellerine saglik canim,cok nefis olmus…
    Hayirli cumalar…

  8. NarincE replied:

    Ben de şerbet bekliyorum, şerbeti yok sadece kadayıfmış. Ellerinize sağlık Handan Hanım.

  9. GÜL replied:

    eline sağlık mutlu hafta sonları

  10. çeşnici Handan replied:

    Fuat Bey, teşekkürler.

  11. çeşnici Handan replied:

    Eylemciğim, teşekkürler.

  12. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Gökçe, afiyet olsun

  13. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Hülya, tarifi çok sevdiğim bir arkadaşımdan aldım gerçekten yaz için ideal bir tatlı.

  14. çeşnici Handan replied:

    Deryacığım, teşekkürler.

  15. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Gönül, yorumunu görmek beni çok mutlu etti. Sevgilerimle.

  16. çeşnici Handan replied:

    Elifciğim, beğendiğine sevindim.

  17. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Narince yazın ağır olmaması için şerbeti yok. Sevgiler.

  18. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Gül, teşekkürler.

  19. Arzu replied:

    Sıcak günler için harika bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık.

  20. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Arzu, teşekkürler.

Leave a Reply

Trackback URI

