İç Bakla Salatası


Herkese iyi haftalar diler.(Ulusca yaşadığımız bu acılarla nasıl iyi olacağız bilemiyorum ama) Sıcaklar hız kesmeden devam ediyor ve bende yemek yemek için hiçbir istek yok bu nedenle sanırım bu hafta da hafif tariflerle geçecek. Haftanın ilk gününde bir dergide okuyup, denediğim ve çok beğendiğim, isterseniz ızgara etlerin yanında salata olarak , isterseniz de rejimdeyseniz tek başına yiyebileceğiniz hafif ama bir o kadar da sağlıklı bir tarifi vermek istiyorum.

Malzemeler:(4 kişilik)
500 gr. iç bakla
Yarım demet dereotu
Zeytinyağı
Tuz
1 limonun suyu
1 diş sarımsak
Hazirlanışı:
Baklalar 1 çorba kaşığı tuz atılmış kaynar suda diri kıvamda 5 dakika haşlanır, süzülür ve hemen buzlu suyun içine konulur. Dış kabukları ayıklanır. Bir kabın içine ince ince kıyılmış dereotu, zeytinyağı, tuz, dövülmüş sarımsak (iş günü bu tarifi deneyecekseniz sarımsağı eklemeyebilirsiniz) ve limonsuyu konulur ve iyice karıştırılır. Servis tabağına alınan baklanın üzerine dökülüp, iyice karıştırılıp harmanlanır ve servis edilir.
AFİYET OLSUN

June 21, 2010. garnitür, meze, salatalar, sağlıklı lezzetler.

32 Comments

  1. bülbülünyeri replied:

    Canım,
    ellerine sağlık. Haklısın hem olaylar hem sıcaklar insan da hal bırakmadı.
    Çok güzel bir tarif .Hiç yemedim.
    Sevgiyle kal.

  2. mutfaktaki rüya - Arzu- replied:

    Çok güzel görünüyor Handan cığım hiç denemedim .denemek isterim .sevgiler

  3. NiLaY replied:

    böyle salatasını hiç denememiştim, güzel olacağından emin olarak hemen tarifi alıyorum🙂

  4. Nilgün Komar replied:

    canım eline sağlık.. harika bir görünüm..

  5. Pembe Tatlar replied:

    Ooo gerçekten yam yaz ayları için lezzetli ve besleyici ellerine sağlık canım…

    Güzel ve mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle…

  6. Eylem replied:

    yaza uygun bir tarif olmuş.ellerine saglık.

  7. Gönül replied:

    oldukça sağlıklı bir görüntüsü var ellerine sağlık hayatım….ayrıca benim gözüm Creme Brulle de:)))) tadını bildiğim için şuan çok canım istedi haberin olsun:))) sevgilerimle öpüyorum

  8. Tijen replied:

    Bayılırım iç baklaya! Bu yıl bol bol yedim Handan ama bakla çok nişasta içerdiğinden kalorisi de oldukça yüksek. Diyette olanların yine de fazla abartmamasında fayda var.

  9. GÜL replied:

    eline sağlık baklaya bayılırım ama salatasını hiç denemedim nefis görünüyor

  10. NarincE replied:

    Evet evet yaza uygun, hafif. Ellerine sağlık Handan.

  11. derya replied:

    Canım iç baklayı çok yaparım ama sala
    ta olarak sunmak aklıma gelmemişti ellerine sağlık öpüyorum…

  12. Damak Tadı replied:

    Bu sabah yine yeni haberlerle irkildik…Çok üzülüyoruz ama elimizden bir şey gelmemesi çok acı..

    Bakla böyle şahane olmuş,ellerine sağlık canım..Her türlü et yemeklerinin yanında mıhteşem olur..Ellerine sağlık..Sevgiler..

  13. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Bülbülün yeri, mutlaka denemeni öneririm. Sevgiler.

  14. çeşnici Handan replied:

    Arzucuğum, beğeneceğini umarım. Sevgiler.

  15. çeşnici Handan replied:

    Nilaycığım, hoş geldin.Sevgiler.

  16. çeşnici Handan replied:

    Nilgüncüğüm, beğendiğine sevindim. Sevgiler.

  17. çeşnici Handan replied:

    Aslıcığım, çok teşekkürler canım.

  18. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Eylem, çok teşekkürler.

  19. çeşnici Handan replied:

    Gönülcüğüm, güzel yorumun için teşekkür ederim.Sevgiler.

  20. çeşnici Handan replied:

    Tijenciğim yorumun için teşekkür ederim. Sevgilerimle.

  21. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Gül, umarım beğenirsin.

  22. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Narince, çok teşekkür ederim canım.

  23. çeşnici Handan replied:

    Deryacığım, teşekkürler canım.

  24. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Gül, güzel yorumun beni çok mutlu etti teşekkürler.

  25. http://www.lezzetibol.com replied:

    Çok güzel bir garnitür olmuş gerçekten.
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

  26. ŞÜKRAN replied:

    Canım ya, baklaların rengi ne kadar da canlı kalmışlar ellerine sağlık. ÇOk hoş bir lezzet olduğundan eminim..Görüşmek üzere sevgiler..

  27. Yıldız replied:

    Sunum çok güzel nasılda yakışır baklaya zeytinyağı :))
    hım ellerine sağlık canım ama bakla bana yasak :((

  28. zerrin-misss replied:

    merhaba, ne leziz görünüyor. ellerinize sağlık.

    haşladıktan sonramı kabuklarını soyuyorsunuz? Dahamı kolay oluyor acaba ben hep öncesinde soyuyorum buda baklaların dağılmasına sebep oluyor. Bir de haşlayıp soymalı.

    sevgiler.

  29. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Şükran bloguma ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.

  30. çeşnici Handan replied:

    Yıldızcığım, yorumun için teşekkür ederim.

  31. çeşnici Handan replied:

    Tijenciğim, beğendiğine çok sevindim. Sevgilerimle.

  32. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Zerrin, bloguma ziyaretin için teşekkürler. Baklaları haşladıktan sonra buzlu suya atıyorum ve onun içinden alarak kabuklarını soyuyorum. Çok kolay soyuluyor. Öneririm.

Leave a Reply

Trackback URI

