Zeytinyağlı Barbunya

Herkese merhaba. Sıcak günlerde özellikle iftarda rahatlıkla yenilebilecek hafif ve serin bir tat olan Zeytinyağlı Barbunya’nın tarifini vermek istiyorum.
Malzemeler:
1kg taze barbunya
1 adet büyük kuru soğan
2 adet domates
1 adet havuç
1 tatlı kaşığı toz şeker
tuz
1 çay bardağı zeytinyağı
3 su bardağı su
maydanoz
Hazırlanışı:
Ayıklanan barbunyalar haifçe haşlanır ve suyu dökülür. Bir tencerede küçük küçük doğranmış soğanlar ve havuç zeytinyağında haifçe kavrulur. Rendelenmiş domates eklenir bir iki karıştırılıp, 3 su bardağı su konulur. Kaynamaya başlayınca barbunyalar ilave edilir. Tuz, şeker eklenir kaynayınca altı kısılır. Pişince tencerenin kapağı kapalı olarak ılınması beklenir. Servis tabağına alınır ve üzerine kıyılmış maydanoz konularak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

August 18, 2010. sebze yemeği, zeytinyağlılar.

16 Comments

  1. **kalpkurabiye**deniz** replied:

    ellerine sağlık arkadaşımm zeytinyağlı barbunyaya bayılırımm benn:))

  2. Miskokulu Lezzetler replied:

    Handancığım bende geçen gün yayınladım.Barbunya yazın vazgeçilmezlerinden eline sağlık sevgiler…

  3. Gökce replied:

    günaydın canım. bir kaç gündür yapmayı en çok isteyip te yapamadığım şey. görünce dah bir istedi canım. bu akşam yapılacak artık kaçarı yok. sevgiler

  4. Hilal replied:

    Handan'cım ellerine sağlık harika görünüyor
    sevgiler

  5. YeMeK vAkTi/AyLiN replied:

    Barbunya en sevdiğim zeyinyağlılardan ellerine sağlık nefs görünüyor

  6. http://www.lezzetibol.com replied:

    Kesinlikle yaz mevsimine ve iftara en uygun tariflerden biri…
    Ellerine sağlık canım
    sevgiler

  7. karabidikim replied:

    Çok güzel görünüyor arkadaşım ellerine sağlık

  8. Fuat Gencal replied:

    Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz olmuş ve çok iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

  9. derya replied:

    Canım en sevdiğim zeytinyağlıların
    başında gelir ellerine sağlık bere
    ketli iftarlar dilerim öpüyorum…

  10. ZUHAL replied:

    Handancım ellerine sağlık.Yazlıkta o kadar çoook yaptım ki .Bayılıyorum barbunyaya.İçine küp küp dügranmış patateste atıyorum .Tavsiye ederim.Sevgiler….

  11. www.sendepisir.com replied:

    En sevilen zeytinyağlılardan biri. Ellerinize sağlık.
    http://www.sendepisir.com

  12. paşakızı mutfakta replied:

    Çok severim, bayıla bayıla yerim:)Ellerine sağlık canım bayıldım.Sevgiler bıraktım.

  13. anneanneninemekleri replied:

    ÇOK GÜZEL.Bende yapmıştım henüz yayınlıyamadım.Çok severim.Ellerinize sağlık.

  14. Hatice replied:

    sıcaklarda en güzeli zeytinyağlılar, barbunyayı da çok severim, ellerine sağlık, sevgiler…

  15. çeşnici Handan replied:

    Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Sevgiler.

  16. CEYLAN replied:

    hafif güzel ve lezzetli ellerine sağlık..

Leave a Reply

Trackback URI

