Humus

Herkese merhaba. Haftaya bir meze tarifi ile devam etmek istiyorum. Afiyet olsun.
Malzemeler:(4 kişilik)
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı tahin
1 kahve fincanı sızma zeytinyağı
2 limonun suyu
2 tatlı kaşığı kırmızı biber
tuz
karabiber
Hazırlanışı:
Geceden haşlanan nohutların kabukları soyulur.(Ben hazır haşlanmış nohut kullandım) Nohut mutfak robotunda iyice ezilir. Bir kapta tahin, zeytinyağı, limon suyu, tuz, karabiber ve kırmızı biber karıştırılır ve nohuta katılıp, karışım pürüzsüz bir hale gelene kadar ezilerek karıştırılır.
İyice ezilince servis tabağına alınır ve servis yapılır.
AFİYET OLSUN

October 18, 2010. garnitür, meze, salatalar.

34 Comments

  1. lezzet sefasi replied:

    Ekmeye surup surup yemesinei pek severim
    Ellerine saglik cnm
    Sefa

  2. yeşim replied:

    ellerine sağlık canım…..güzel lezet dolu bir gün diliyorum.çok öptüm.sevgiler.

  3. Eylem replied:

    bana yapımı zor gibi gelmiştir hep.o yüzden hiç denemedim.ama yemesine doyamam.ellerine saglık.

  4. Şehnaz replied:

    handancım nefis olmuş..bende yaparım..ellerine sağlık tatlım..

  5. mutfaktaki rüya - Arzu- replied:

    Ellerine sağlık canım,sevgiyle kal.

  6. bülbülünyeri replied:

    Ekmeğimin üzerine bolca sürüp, yanında da çayla yemek harika olurdu. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

  7. havva replied:

    Sunumu çok şık kendiside çok güzel gözüküyor. Yapımının zor olduğunu düşünürdüm ama gayet pratik bir tarifmiş. Hemen denemek istiyorum. Ellerinize sağlık…

  8. Peri Tozu Fotograf replied:

    Esimin Iskenderunlu olusu nedeniyle,oralarda sık sık yapılan bu meze, Iskenderundaki annemizi hatirlatti bize.Simdiye kadar sadece yemek kismiyla ilgilendim bu guzel mezenin,yapmasi nedense karisik gorundugu icin gozume..Aslinda tarif oldukca kolaymis.Haftasonu icin guzel bir is cikti bana🙂

  9. umutluhayat replied:

    canım ne çok severim humusu bir bilsen.nefiste görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler

  10. mine replied:

    sunum ve tabak çok hoşuma gitti
    ellerine sağlık
    ben de taaa antakyalardan nohut unu almıştım bu iş için kullandım mı hayır yazık oldu una tarihi geçti tabii
    ah bu ben ah bu tembelliğim : )

  11. CANAN TURHAN replied:

    Ellerinize sağlık, çok lezzetli görünüyor… En sevdiğim meze, ilk misafirlerime yapacağım… Ne kadar güzel bir blogunuz var. Tarif defteri tutmama hiç gerek yok, sevdiğim çok şey burada açıp okumam yeterli…

  12. Yıldız replied:

    Güzel görünüyor ellerine sağlık.
    Hiç humus yemedim şöyle birisi yapsada bi tasam nasıl acaba beğenirsem yaparım🙂

  13. Saglıklımutfak replied:

    Handan'cım lezizi gözüküyor. eline sağlık

  14. **kalpkurabiye**deniz** replied:

    seneler evvel bir komşumuzun elinden yemiştim o zamandan beri ne yedim ne de yapmak aklıma geldi ama kıpırdanma zamanı sanırımm yapmalıyıımm:))
    ellerine sağlık handancığım:)

  15. dokuzuncubulut replied:

    Çok severim Handan Hanım. Ben genelde bibersiz yaparım, ama kırmızı biber de çok güzel renklendirmiş. Bir daha ki sefere böyle deneyeceğim. Ellerinize sağlık olsun.

  16. tarih84 replied:

    sevip sevmediğimden pek emin olamadığım bir şey.Antakyada sabah kahvaltısında bile konulan bir meze.Ya da bizim bulunduğumuz günlerde arap misafir çokluğu ile otelin memnuniyet politikası gereği bolca servis edilmiş bilemiyorum.Ben biraz favaya benzettim.

  17. GÜLOANNE replied:

    Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor arkadaşım

  18. lezzet sarayı replied:

    handancım ellerine sağlık nefis olmuş.

  19. zeynep -ipek butik pasta replied:

    Humus çok sevdiğim bir mezedir,sizin sunumunuz nefis görünüyor, canım çekti valla…ben humusun üzerine çam fıstığını tereyağda kavurup döküyorum .

  20. Burcu Çalışkan replied:

    tahminimden kolay bir tarifmiş h.sonu misafirlerim için not alıyorum hemen, paylaşım için tşekkürler

  21. evatolyesi replied:

    Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor:)

  22. derya replied:

    Hndancım bayılırım humusa ellerine sağlık öpüyorum…

  23. Anonymous replied:

    Handancım şahane gözüküyor acayip severim;) ellerine sağlık…

    pelince.com

  24. susamcorekotu replied:

    yedim ama hiç yapmadım:(( eline sağlık sevgiler

  25. Kendimce replied:

    görünce yapasım geldi ellerine sağlık Handancım

  26. www.sendepisir.com replied:

    Sunum nefis ellerine sağlık..
    sendepişir/Nilgün

  27. uyar-dan replied:

    canım eline sağlık görüntü harika tadını hiç bilmediğim bir tad denemek lazım senin tarifinle bloğunda tariflerinde çok güzel çok teşekkürler paylaştığın için

  28. Tümay Öztürk replied:

    kaç gündür aklımda benimde humus:) İnşallah en kısa sürede bende yapıp yayınlayacağım. Çok severim humusu. Ellerine sağlık Handan Abla. Lezzeti süper duruyor…

  29. karabidikim replied:

    Hiçbir mezeye hayır diyemem bazı deniz canlıları dışında🙂 Humusuda çok seviyorum bol acılısından hemde ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor.

  30. Sound of the Rain replied:

    10. yoruma Mudo Bootie Hediye !

    http://sound-of-the-rain.blogspot.com/2010/10/10-yoruma-mudo-bootie-hediye.html

    Sadece yorum bırakarak bu şansa ortak olun🙂

  31. Tijen replied:

    Pek severim doğrusu! Eskiden yaptığım bir hali: Pita ekmeği arasına (pideye de olur) humus, güzel bir mozzarella peyniri ve domates. Ne kadar da güzel olur!

  32. Banu replied:

    Nefis bi görüntü nefis bi tad ellerine sağlık canım harika olmuş…

  33. çeşnici Handan replied:

    Yorumlarınız için teşekkürler.

  34. CANAN TURHAN replied:

    Dün misafirlerim için yaptım ve tam not aldı, herkes çok beğendi, kıvamı lezzeti çok güzeldi. Paylaşım için tekrar teşekkürler…

Leave a Reply

Trackback URI

