Balkabaklı Muhallebi (1)

Herkese güzel bir gün dilerim. Sebzeleri ve meyveleri farklı şekillerde pişirmeyi, farklı tatlar yaratmayı çok seviyorum. Kışın farklı tariflerle hazırladığım sebzelerin başında pırasa ardından da Balkabağı gelir. Normal Kabak Tatlısı olarak pişirdiğim Balkabağını faklı şekillerde muhallebi ve tatlı olarak da pişiriyorum. Bugün sizlere ilk Balkabaklı Muhallebi tarifimi vereceğim. Önümüzdeki günlerde de diğer Balkabaklı Muhallebi ve tatlı tarifim gelecek. Bu muhallebiyi çocuklarınız da severek yiyeceklerdir. Afiyet olsun.
Malzemeler:(5 kişilik)
1 kg. balkabağı
2 su bardağı tozşeker
istenilen miktarda dövülmüş ceviz içi
Muhallebi için
1 lt.süt
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı pirinç unu
1 paket vanilya
Hazırlanışı:
Ayıklanıp, dilimlenmiş kabaklar bir tencereye konulur. Üzerlerine toz şeker dökülür, ağzı kapatılarak bir gece bekletilir. Sabah suyunu bırakmış olduğu için kendi suyu ile ilk önce kaynatılır, ardından altı kısılarak pişirilir. Yarım saat kısık ateşte piştikten sonra altı kapatılır. Hafif ılınan kabaklar çatalla iyice ezilerek püre haline getirilir. Bu püreye iyice dövülmüş ceviz içi katılır ve ikisi iyice karıştırılarak harmanlanır. Ayrı bir tencerede süt ile pirinç unu iyice karıştırılarak kaynatılır. Koyulaşmaya başlayınca şekeri ilave edilir ve karıştırılmaya devam edilir muhallebi kıvamına gelince vanilya da eklenir bir iki karıştırılıp, altı kapatılır. Servis yapılacak kase ya da bardağın dibine önce balkabağı püresinden konulup, iyice sıvanır. Üzerine muhallebi dökülür. Buzdolabında soğutulan muhallebinin üzerine dövülmüş ceviz içi serpilir ve hemen servis edilir.
AFİYET OLSUN

November 8, 2010. çocuklar için tarifler, Kış tarifleri, tatlı.

30 Comments

  1. nihalasli replied:

    Super ya alisik oldugumuz seklinden cikarmissiniz.KAdayifli muhallebi gibi farkli bir formda bu da.Ellerinize saglik .bunu denemek istiyorum.
    Muhallebisinde neden pirinc unu kullandiniz.Normalde ben un sut seker vanilya ile hazirliyorum .bilmedigim icin soruyorum;)Sevgiler

  2. Utku'nun annesi replied:

    Oğluşum için alternatif bir muhallebi,harika görünüyo elinize sağlık Sevgiler

  3. bülbülünyeri replied:

    Canım,
    Çok değişik ve görüntüsü çok güzel ,ellerine sağlık
    küçük kızım inanılmaz derecede kabak tatlısı düşkünüdür.Kızıma yapmak isterim.
    Sevgiyle kal.
    .

  4. CANAN TURHAN replied:

    Ellerinize sağlık, çook güzel görünüyor. Daha önce duymadığım denemediğim bir tarif. İlk fırsatta deneyeceğim….

  5. NiLaY replied:

    balkabağını sevemeyen nil'i bir de böyle kandırmayı deneyeyim en iyisi🙂 ellerine sağlık Handan Abla🙂

  6. Sütüme Sarelleme Karışma!!! replied:

    hiç aklıma gelmemişti muhallebi yapmak kabağı,eminim çok hoş bir tat olmuştur! ellerinize sağlık!

  7. Gülcan replied:

    çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

  8. Şehnaz replied:

    handancım enfes görünüyor…ellerine sağlık canım..

  9. Saglıklımutfak replied:

    Evde dolapta bana beni değerlendir diye bakan kabaklara iyi alternatif. bu akşam yapacağım söz benden sana:) eline sağlık canım.

  10. sevda replied:

    ellerinize sağlık.çok güzel olmuş.görüntüye bakıpta yememek elde değil zaten.

  11. derya replied:

    Canım tam benlik bir lezzet olmuş
    balkabağına bayılırım.Ellerine sağlık öpüyorum.

  12. Özgen replied:

    Harika ellerine sağlık,
    Ben bir kabak hastası olarak böyle tatlılara bayılırım. kabağı her türlü şekilde tatlı olarak değerlendiriyorum ben de nefis oluyor.

  13. Kendimce replied:

    balkabağını çok severim muhallebiyi de ikisi bir arada süper bir tat ellerinize sağlık

  14. mutfaktaki acemi replied:

    çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. evde balkabağım var ben de muhallebinin içine katmayı düşünmüştüm. belki bu şekilde yaparım.

  15. Miskokulu Lezzetler replied:

    Handancığım çok güzel bir alternatif ellerine sağlık afiyetler olsun sevgiler…

  16. **kalpkurabiye**deniz** replied:

    canım merhabalar:))
    dün de sevgili Zelihada (umutsepeti) gördüm vuruldum ne kadar da güzel görünüyor:))
    ellerin dert görmesin..

  17. yemekbiraşk replied:

    nefis olmuş farklı bir lezzet elinize sağlık🙂
    sevgiler

  18. anneanneninemekleri replied:

    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

  19. anneanneninemekleri replied:

    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

  20. mine replied:

    pırasalı tarif bizim evde harika yarattı : ) bakalım bir de bu tarifi deneyeyim ama öteki tarif nasıl şimdiden merak ediyorum hadi çabuk ama : )
    sevgiler

  21. Mutfak Havlusu replied:

    Biz bu sen sezonu açamadan böyel güzle tatlılar yapan çorba yapanlar:)
    oh ne güzel!
    En kısa zamanda bende yapmalıyım hatta bu sene kabakla çok değişik işlere kaırşmalıyım.
    ellerinize sağlık.

  22. MÜNSTER replied:

    Ellerinize saglik… Süper olmus bu tatli… Mutlaka deneyecegim… Sevgilerimle, afiyetler olsun…

  23. Seda Yazıcı replied:

    çok değişik güzel bir tarif olmuş ellerine sağlık🙂

  24. Anonymous replied:

    Gerçektende güzel bir alternatif ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

  25. TÜLİN-sihirli tatlar replied:

    Handan'cığım çok değişik olmus ellerıne sağlık canım ayrıca cok guzel bır sunum olmus.sevgiler:)

  26. umutluhayat replied:

    handancım,balkabağına bayılırım.enfes bir muhallebi olmuş.ellerine sağlık.BVu arada bal kabaklı farklı tariflerini bekliyorum can arkadaşım.

  27. çeşnici Handan replied:

    Nihalciğim muhallebiyi hep pirinçunu ile yaparım annemden öyle öğrendim. Sanırım pirinç unu daha hoş bir tat veriyor diye annem hep onu kullandırdı ben de aynı şekilde devam ediyorum. Bir kez böyle dene bakalım nasıl olacak?

  28. çeşnici Handan replied:

    Bırakmış olduğunuz güzel yorumlar için teşekkür ederim.

  29. nihalasli replied:

    Tesekkur ederim denemek istiyorum,sag ol

  30. CANAN TURHAN replied:

    Annemin gününde farklı bir tatlı yapmak istedim ve bu tarifi denedim. Tadı harika oldu, annem de misafirleri de çok beğendi. Herkes tarifini aldı… Şiddetle tavsiye ederim….

Leave a Reply

Trackback URI

