Etli Nohut

Herkese buz gibi bir İstanbul’dan merhaba. Haftanın ilk günü herkese güzel bir hafta dilerim. Soğuğun en şiddetli olduğu günlerde yediklerimizin daha fazla enerji veren yiyecekler olması gerekiyor. Kışın haftada en az bir kere bir öğünümüzü baklagillerden seçmemiz gerekiyormuş. Bu nedenle ben de haftaya nohut ile başlamak istedim. Yanında bol yeşilliklerin bulunduğu bir salata ve pilav ile nohut iyi ve sağlıklı bir öğün olur. Sıcak sofralarınızda ağız tatlı yemekler dilerim. Afiyet olsun.

Malzemeler:(4 kişilik)
2 su bardağı nohut
250 gr.kuşbaşı et
1 büyük boy kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
zeytinyağı
tuz
kırmızı biber
Hazırlanışı:
Nohutlar bir gece önceden ıslatılır ve ertesi gün haşlanırlar.(Ben hazır haşlanmış olarak satılan nohut kullandım) Etler bir tencerede haşlanırlar.(Etin suyunu yapacağınız pilav için kullanmanızı öneririm.) Bir tencereye haşlanmış nohut, haşlanmış et, doğranmış soğan ve salça konulur üzerine ılık su eklenir ve orta ateşte pişirilir. Ateşten alınmasına yakın tuzu eklenir, karıştırılır. Altı kapatılınca üzerine zeytinyağı ve kırmızı biber gezdirilir ve bir süre dinlendirilir. Salata ve pilav ile servis edilir.
AFİYET OLSUN

December 12, 2010. ana yemek, baklagil, Kış tarifleri.

26 Comments

  1. Fuat Gencal replied:

    Hayırlı haftalar. Ellerinize sağlık,çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

    Saygılarımla.

  2. sevda replied:

    yemek harika olmuş arkadaşım.yanında pilavla güzel gider.ellerine sağlık.sevgiler.

  3. sevda replied:

    yemek harika olmuş arkadaşım.yanında pilavla güzel gider.ellerine sağlık.sevgiler.

  4. Damak Tadı replied:

    Çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    Not:Sana mail atmıştım hafta sonu okudunmu canım?

  5. mine replied:

    kalp kalbe karşı bugün benim de menüm aynı : ) güzel bir hafta dileklerimle…

  6. umutluhayat replied:

    ellerine sağlık handancım çok güzel olmuş .benimde birkaç gün önce yaptığım bir yemek.çok severiz ailecek.sevgiler.

  7. NarincE replied:

    Ben de geçen hafta yaptım, dün de kururfasülye:)) Kış yemekleri malum…

  8. derya replied:

    Canım mutlu haftalar ellerine sağlk
    bayılırım nohuta helede etli olursa
    öpüyorum.

  9. Nyuu replied:

    Ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor. Bizim oralarda bu yemeğe Nohut Yahnisi diyorlar. Kuru soğanın yanı sıra arpacık soğan da atılıyor bolca ^.^

  10. Özgen replied:

    Merhaba canım ellerine sağlık
    Etli nohut en sevdiğim kış yemeklerinden biridir Çok canım çekti.Sevgiler…

  11. ham ham ev yemekleri replied:

    yanın da pilav ile çok severim.. ellerine sağlık..

  12. Sütüme Sarelleme Karışma!!! replied:

    pek severim, helmeli helmeli ne güzel olur, sıcak sıcak insanın içi ısınır! ellerinize sağlık!

  13. Mutfaktan mis kokular replied:

    Yeni bir haftayla merhaba Handancim!! Fransadaki soguk havalar türkiyeye gitmis🙂 Burda hava ne kadar güzel ve günesli. Gökte bulut bile yok. Yemegine gelince, daha geçen hafta yedim, ve bakinca bu saate bile canim çekti vallah. Ellerine saglik, yine 10 numara

  14. ♥ Hasretli Lezzetler ♥ replied:

    ellerine emegine saglik canim nefiss görünüyor..sicacik sevgilerimle..

  15. seda replied:

    elllerine sağlık Handancım. tam bir kış yemeği . yanında da pirinç pilavı ve lahana turşusu harika gider.

  16. Tümay Öztürk replied:

    Tam kış yemeği. Ellerine sağlık Handan ablacım:)

  17. YeMeK vAkTi/AyLiN replied:

    Yanına turşuuu ve kurusoğan mmmm ellerine sğalık canım benim

  18. dokuzuncubulut replied:

    Havalar soğudu, mis gibi baklagillerde sofralarda yerini almaya başladı. Ben de çok severim sevgili Handan, bir de yanında turşu varsa. Ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler.

  19. Nilgün replied:

    Bu soğukta yanında bir de pilavla (ama turşu acı biber de mutlaka)ne güzel gider. Ellerine sağlık arkadaşım..

  20. **kalpkurabiye**deniz** replied:

    ooofff ooff:)
    bana dilim dilim ekmek yedirir bu etli nohut..
    deli olurum kendisine çok severim çoookkk:))
    ellerin dert görmesin canımm:)

  21. Kendimce replied:

    Handancım yanına bir de turşu ellerine sağlık canım tam bu havanın yemeği doğrusu

  22. evatolyesi replied:

    Kuru fasulyeden çok nohutu severim ellerinize sağlık hayırlı haftalar dilerim
    Sevgiler:)

  23. TATLI TUZLU replied:

    ayy nohut yemegini cok severim epey oldu yapmayali.Bizim köyde dügünlerin bas yemegidir bu.Ama esim sevmiyor diye yapmiyordum.yarin yapacagim.cok canim cekti .En icten selamlarimla

  24. LEZZETLİ SOMUNLAR replied:

    Handancım, işte budur yani..Ben, eşim yüzünden hep beyaz ve etsiz nohut yapmak zorunda kalıyorum. Zeytinyağlı yapsam bile salçalı alışkın olan ben, beyaz nohuta alışamadım gitti. Gözüm gönlüm açıldı arkadaşım, eline sağlık..

  25. PAPATYA PRENSES replied:

    ennn sevdiğim baklagildir,doyamam yemeye:)

    ellerine sağlık canım..

  26. çeşnici Handan replied:

    Yorumlarınız için teşekkürler.

Leave a Reply

Trackback URI

