Barbun Tava

Herkese merhaba. Bugün çıtır, çıtır bir balık tarifi var. Afiyetler olsun.
Malzemeler:
1 kg. barbun
250 gr. mısır unu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı karbonat
tuz
Hazırlanışı:
Barbunlar ayıklanır, yıkanır ve süzülür. Bir kabın içerisine bir tatlı kaşığı karbonat, 2, 3 su bardağı su ve biraz tuz konulur ve hepsi karıştırılır. Başka bir kaba da mısır unu konulur. Balıklar önce karbonatlı suya sokulur, ardından mısır ununa bulanırlar. Unun fazlası üzerlerinden alınır. (Balıklar unlandıktan sonra kevgirden geçirilirse fazla unu kolaylıkla alınabilir) Tavaya 1 yemek kaşık zeytinyağı konulur kızdırılır ve balıklar tavaya düzgün bir şekilde yerleştirilir. Balıklar kızarınca bir kapak yardımı ile ters çevrilirler. İkinci tavada bir yemek kaşığı zeytinyağı daha ilave edilir ve işlemler tekrarlanır. Pişen balıklar servis tabağına alınıp, sıcak olarak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

January 3, 2011. ana yemek, balık.

24 Comments

  1. sevda replied:

    balıklar nefis olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

  2. mine replied:

    valla olsa da yesek ne güzel olurdu bu arada karbonatı ilk defa gördüm denemeli
    ellerine sağlık

  3. mine replied:

    valla olsa da yesek ne güzel olurdu bu arada karbonatı ilk defa gördüm denemeli
    ellerine sağlık

  4. Saglıklımutfak replied:

    of çok güzel duruyorlar:)eline sağlık Handan'cım

  5. Miskokulu Lezzetler replied:

    Handancığım nasıl güzel gözüktü bu saatlerde öğle yemeği yememiş benim için ellerine sağlık afiyetler olsun sizlere…

  6. ♥ Hasretli Lezzetler ♥ replied:

    nefiss görünüyorlar!! ellerine saglik canim.. sicacik sevgileirmle..

  7. Bir Dilim Aşk replied:

    Handancım,balıkların ne güzel görünüyor asker gibi dizmişsin🙂 Ooof harika olmuş ellerine sağlık. Bize bakmak düşer size de yemesi afiyet olsun🙂 Sevgilerimle iyi günler..

  8. lezzet sarayı replied:

    oh mis gibi olmuşlar ellerine sağlık.

  9. YeMeK vAkTi/AyLiN replied:

    bayılrım barbunyaya canım benim.Ellerine sağlık

  10. Zeynep replied:

    canımmmm ,ellerine sağlık nefiss görünüyor
    çok öpüyorum çoook:)

  11. Tümay Öztürk replied:

    Balığı her zaman tek geçerim. Ellerine sağlık Handan ablacım:)

  12. sarkaç replied:

    İlk kez duydum, ben de karbonatı. Yağ çekmesini mi engelliyor?
    Ellerine de sağlık, çok güzel görünüyorlar.

  13. **kalpkurabiye**deniz** replied:

    çipuradan sonra en sevdiğim balıktır barbun babam trabzondan gelirken 10 kg. getirdi doldurduk buzluğa canımız isteyince çıkaıp yiyoruz:)
    harika oluyor tavukumsu nefis etine bayılıyorum elerine sağlık canım:)

  14. Tijen replied:

    Barbunya bana hep Bodrum'u hatırlatır. Orada Ali'nin Yeri vardı ama hangi koydaydı hatırlayamıyorum. Ne zaman gitsek barbun gelirdi masamıza.

  15. Gülcan replied:

    olsaydı öyle bir yerdimki elinize sağlık sevgiler.

  16. LEZZETLİ SOMUNLAR replied:

    Handancım, benim taslaklarımda da 'tekir tava' bekliyor, o yüzden senin tarifi görünce tesadüfe gülümsedim. Eline sağlık canım, seninki daha değişik zira, ben neredeyse hiç yağ koymuyorum ama senin unlama biçimin değişik. Sevgiler..

  17. çeşnici Handan replied:

    Sevgili Mine ve Sarkaç, karbonat balığın yağı çekmesini önlüyor. Sevgiler.

  18. çeşnici Handan replied:

    Yorumlarınız için teşekkürler.

  19. PAPATYA PRENSES replied:

    off enfes görünüyor,yanına bol salata ımmmm.
    ellerine sağlık canım.

  20. Peri Tozu Fotograf replied:

    ii ki istanbuldayken gordum bu guzelleri:)anneme aksam siparisimi aynisinin tipkisindan veriyorum :))

  21. Peri Tozu Fotograf replied:

    ii ki istanbuldayken gordum bu guzelleri:)anneme aksam siparisimi aynisinin tipkisindan veriyorum :))

  22. Lezzete Dair replied:

    tam mevsimi.
    afiyet,şifa olsun.
    sevgiler.

  23. http://belguzar anne.blogspot.com replied:

    selam canım elıne sağlık balıklar harıka elıne sağlık

  24. Çilekli Mutfak replied:

    ellerinize sağlık..çok güzeller.

Leave a Reply

Trackback URI

