Yaprak Hamsi

Herkese merhaba. Bugün soframızda hamsi var. Afiyet olsun
Malzemeler:(5 kişilik)
1 kg. hamsi
250 gr.mısır unu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı karbonat
tuz
Hazırlanışı:
Hamsi ayıklanır, iyice yıkanır ve süzülür. Bir kabın içerisine 1 tatlı kaşığı karbonat, 2,3 su bardağı su ve biraz tuz konulur ve hepsi karıştırılır. Başka bir kaba da mısır unu konulur. Hamsiler iç kısımları birbirine bakacak şekilde üst üste getirilirler. (yüzyüze tutturulan balıkların boyları mümkün olduğu kadar birbirine eşit olanlardan seçilirse piştikten sonra görüntüleri çok daha güzel olur) ve bu şekilde önce karbonatlı suya, ardından da mısır ununa bulanırlar. Unun fazlası üzerinden alınır. Tavaya 1 yemek kaşığı zeytinyağı konulur ve kızdırılır. Balıklar tavaya düzgün bir şekilde yerleştirilir ve kızartılır. Kızarınca bir kapak yardımıyla ters çevrilir. Tavaya 1 kaşık zeytinyağı daha ilave edilir ve balıkların diğer tarafı kızartılır. Tamamen kızaran balıklar servis tabağına alınır ve sıcak olarak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

January 25, 2011. balık, makarna.

31 Comments

  1. anneanneninemekleri replied:

    Hamsi olurda yenmezmi,ellerinize sağlık nefis görünüyor

  2. Sütüme Sarelleme Karışma!!! replied:

    nasıl severim! hatta haftasonu yememiş olsaydım bir hayli imrenirdim şu an… harika olur tek tek yeniliyor keyifle… yanına bol limonlu salata hatta tercihen roka! enfessss!!!

  3. MERHABA replied:

    ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.

  4. sevda replied:

    hamsiler çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

  5. BanuBebek replied:

    Handan hanımcım, o kadar lezzetli görünüyorlar ki bu balıklar, akşam yapıcam mutlaka 🙂 çok iştahlandım 😉

  6. http://www.lezzetibol.com replied:

    Tek lokmada biter bu müthiş lezzet…
    Sarımsaklı bir roka salatası… Off tamamdır

    Ellerine sağlık canım

    Sevgiler

  7. derya replied:

    Handancım bayılırım ellerine sağlık
    öpüyorum.

  8. mine replied:

    buraların vazgeçilmezi ellerine sağlık canım benim

  9. Saglıklımutfak replied:

    evde hamsi yapmayalı bayağı oldu:) eline sağlık canım

  10. yemekbiraşk replied:

    rokayla balık nefis uyumlu eline sağlık canım
    sevgilerimle..

  11. Gözde Pasta replied:

    Merhabalar…Güzel yorumunuz için çook teşekkür ederim…Allah hepimizi mutlu-mesut etsin inşallah…

  12. Funda Ceyhan replied:

    Aynısı bizim dün akşam ki yemeğimizdeydi. Hamsinin en lezzetli hali sanırım. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık..

  13. Tülay replied:

    Kızartma yemediğim halde bayılırım bu şekildeki hamsi tavaya ,ellerinize sağlık Handan hanım ,sevgiler…

  14. lezzet sarayı replied:

    Handancım ellerine sağlık.

  15. Cafe Pepela replied:

    Uiiy hamsi sevilmez mi! 🙂
    Çıtır çıtır,nasıl da yerim vallahi..

  16. Peri Tozu Fotograf replied:

    Oyyy,dayanamam ben bu guzellere…Lokum niyetine yiyesim geldi simdi onlari benim…Alternatif mutfagimdan ciktigi nasil belli kokularindan 🙂

  17. GÜL'ÜN MUTFAĞI replied:

    çok güzel görünüyorlar hamsiyi çokta seviyoruz ellerinize sağlık sevgiler

  18. Tülay Çulha Sarı replied:

    Hamsiyi mısırunu ile yaparım çok severek yeriz ailecek ama karbonatlı olarak ilk defa duyuyorum, herhalde çıtır çıtır börek gibi oluyordur:) Çok güzel görünüyorlar, elinize sağlık!

  19. **kalpkurabiye**deniz** replied:

    ayyyyy:))
    karadenizin müthiş simgesi:)
    hastayım ben ona:)
    ellerine sağlık ablacımm nefis görünüyor nefiss:))

  20. LEZZETLİ SOMUNLAR replied:

    …..sonra da hiç vakit kaybetmeden yenilir, sıcak sıcak..Ellerine sağlık canım, en bayıldığım lezzetlerden..Sevgiler..

  21. CEPAYNASI replied:

    nefis görünüyor…karbonatlı suyu ilk kez duydum…önemli bir ayrıntı olmalı:)

  22. umutluhayat replied:

    hamsinin bu halini çok seviyorum ama bir tüelü beceremiyorum handancım.ters çevirirken dağılıyor.ellerine sağlık.sevgiler.

  23. sarkaç replied:

    Sardalye sandım fotodan. Harika, bayıldım hamsinin bu haline.

  24. Kendimce replied:

    Şu kokusu olmasa yemin ederim hergün yerim ellerine sağlık arkadaşım

  25. Mutfaktan mis kokular replied:

    kizart kizart yeeeee, hmmm nefisss

  26. Özgen replied:

    Ellerine sağlık canım çok güzel de karbonatı hiç duymamıştım.Koyma amacın ne oluyor acaba sevgiler…

  27. aylinin defteri replied:

    enfes görünüyor.. hamsiye de bayılırım.. ellerine sağklık..

  28. çeşnici Handan replied:

    Tarifteki karbonatın etkisini soruyorsunuz. Karbonat balığın yağı emmesini(çekmesini) önlüyor. Öneririm.

  29. Mimosa Café replied:

    hmm harika, çıtır çıtır 🙂 eline sağlık canım.

  30. YeMeK vAkTi/AyLiN replied:

    oy oy buna özendim işte:( uzun zaman oldu çıtır çıtır bir hamsi yemeyeli

  31. çeşnici Handan replied:

    Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Leave a Reply

Trackback URI

