Ceviz Ezmesi ve Kısa Bir Mola

Herkese güzel bir haftasonu dilerim. Bu sene iş nedeni ile gittiğim şehirlerden biri olan Burdur’da ilk defa Ceviz Ezmesi ile karşılaştım. Burdur’un Ceviz Ezmesi çok meşhurmuş(ben ilk defa gördüm, tattım ve çok çok beğendim) Eğer yolunuz düşerse mutlaka bu tadı deneyin derim hayran kalacaksınız. Ceviz Ezmesinin fotoğraflarına Burdur’lu bir ustadan öğrendiğim tarif eşlik ediyor.(Ben henüz bu tarifi denemedim) Bugün itibari ile yıllık iznimin bir bölümünü kullanıp, kısa bir mola veriyorum. Blogumda sizler bir süre bu güzel Ceviz Ezmesini görürken ben biraz dinlenip, soluklanıp geri döneceğim. Şimdiden herkese Hayırlı Ramazanlar dilerim. Görüşmek üzere…
Malzemeler:
1 kg. irmik
1 kg.dövülmüş ceviz
1 kg. şeker
2 su bardağı su
Hazırlanışı:
Bir tencereye su konulur, ısıtılır ve ılık hale getirilir. Şeker bu suyun içinde dökülür ve eriyene kadar karıştırılır. Şeker eriyince tencereye irmik ve dövülmüş ceviz eklenir. Hepsi iyice karıştırılır. Kıvama gelen bu karışım, pudra şekeri serpilmiş bir tepsiye dökülür. Karışım kaşığın ters yüzü ile aynı kalınlıkta yayılır ve soğuyunca baklava dilimi ya da istenilen şekilde kesilip dilimlenir.
AFİYET OLSUN

July 23, 2011. tatlı, yöresel tatlar.

Leave a Comment

Be the first to comment!

Leave a comment

Trackback URI